פרופסור ליאור שפירא

אסתטיקה של החניכיים

החניכיים הם אלמנט עיצובי חשוב באסתטיקה של הפנים בכלל, והחיוך בפרט. החניכיים הוורודות חייבות להשתלב במבנה השיניים על מנת לתת לחיוך את היופי שלו, והשפעת החיוך על הזולתגדולה…..

במה אנחנו יכולים לעזור?

התאמת פרופורציות   לעיתים השיניים לא נראות בפרופורציות יפות, והן יכולות להיות קצרות מדידבר המשפיע על היופי של החיוך. ביכולתנו, בפעולות פשוטות יחסית, לשנות מצב זה ולתת החושף שיניים באורך הנכון. כמו כן לעיתים אצל אנשים מסוימיםהחיוך חושף יותר מדי חניכייםוגם אז רופא החניכיים המנוסה יודע להשפיע הן על גובה החניכיים ביחס לשפה, והן גובה קו החיוך של השפה העליונה.

נסיגת חניכייםחשיפת שורשי שיניים היא תופעה נפוצה היום, במיוחד עקב צחצוח שיניים שלעיתים נוטה להיות חזק מדי. חשיפת השורשים גורמת למראה לא יפה של החיוך, והרבה אנשים רגישם רוצים לתקן זאת על מנת להחזיר את מראה החניכיים היפה לקדמותו. ברוב המקריםזו בהחלט משימה אפשרית על יד השתלת חניכיים. זהו ניתוח פלסטי, בו נוטלים פיסת חניכיים ממקום אחד בפה (בדרך כלל החייך) ושותלים במקום הפגוע. התוצאות של ניתוחים עדינים אלוטובים ביותר.

עיבוי החניכייםלעיתים במקומות שחסר שן, יש שקיעה של החניכיים, דבר הגורם למראה לא אסתטי גם לאחר ביצוע שתל או גשר. ישנה אפשרות לעיבוי החניכיים והחזרת המצב לקדמותו על ידי השתלת חניכים במקום השקוע והוספת הנפח של הרקמה מחדש. זו פעולה פשוטה הנותנת תוצאה יפה ומחזירה לחיוך את נפחו הטבעי.

הסרת כתמים מהחניכייםבחניכיים יכולים להיות כתמים בצבע כהה הנוצרים או מחומרים שונים שחדרו לחניכיים עם השנים, או היו שם מלידה (פיגמנטציה מולדת). רופא החניכיים יכול להסיר את הכתמים הללו בפעולה כירורגית פשוטה, ולסלק את המטרד מהחיוך.

שינוי קו החיוך –  לעיתים קו החיוך יכול לחשוף כמות גדולה של חניכיים – עובדה הפוגעת בהרמוניה ובאסתטיקה של החיוך.  אנו יכולים בשיטות ייחודיות, לא-כירורגיות וכירורגיות לשנות את קו החיוך כך שלא יחשוף כמות כה גדולה של חניכיים, ויצור חיוך נעים ואטרקטיבי.

סגירת המרווחים בין השיניים ("חורים שחורים") – לעיתים מסיבות שונות נוצרים בין השיניים "חורים שחורים" שפוגמים בחיוך ומאפשר גם לכידת מזון.  אנו משתמשים בשיטות ייחודיות לא-כירורגיות לשפר את הבעיה, ויצור מצב נעים יותר וחיוך נראה יותר.

פרופסור ליאור שפירא

תפריט נגישות

צור קשר